SULTAN ABDÜLAZİZ HAN ESHAB-I KEHFE SINAVLA MÜDERRİST ATAMIŞ


Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar Bölüm Başkanı Mustafa KÖŞ yaptığı açıklamada Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz Han tarafından Sınavla Afşin Eshab-ı Kehf Medresesine Müderris atadığını söyledi. Araştırmacı Tarihçi Yazar Mustafa  KÖŞ açıklamasını söyle sürdürdü. Eshab-ı Kehf Mağarası ve Külliyesi’nde, Kur’an-ı Kerim okuyan Es Seyyid Mehmet oğlu Mehmet’in ölümünün ardından, bu görevin yapılan imtihan neticesinde Mehmet oğlu İsmail’e verildiğini belirten padişah Sultan Abdülaziz Hana ait fermanı, torunları Sehernaz HACIİSMAİLOGLU, tarafından hala saklanmaktadır. Tarih araştırmacısı Mustafa KÖŞ açıklamasını şöyle sürdü bir araştırmacı yazar olarak Eshab-ı Kehfe ve Afşin’in tarihi ile ilgili araştırıp yazdığım makaleler Afşinli hemşerilerimizin ilgisi ile büyük bir okuyucu kitlesine ulaştım. Bundan dolayı Afşinli Hemşerilerime sonsuz saygılarımı sunuyorum Mersin Valiliğinde Görev Yapan Kardeşim Sehernaz HACIİSMAİLOĞLU tarafından tarafıma Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz Hana ait Fermanı Türkçesi ile beraber bana gönderdi. Sultan Abdülaziz Han tarafından, Mehmet oğlu İsmail adına gönderilen ferman, Eshab-ı Kehf’in Afşin’de olduğu yönündeki delilleri daha da güçlendirdi. Mimar Sinan Üniversitesi’nden Prof. Dr. Ömer İşbilir tarafından tercüme edilen ve Sultan Abdülaziz’in tuğrasını taşıyan fermanda, Eshab-ı Kehf cümlesine vurgu yapılırken, külliyede Kur’an-ı Kerim okuma görevinin imtihan ile ehil kişilere verildiği açık bir dille belirtiliyor. Hamit Karabekir ve Sehernaz HACIİSMAİLOGLU Es Seyyid Mehmet oğlu İsmail’in dedesinin dedesi olduğunu, Kemal Akkaya ise Es Seyyid Mehmet oğlu İsmail’in babasının dedesi olduğunu ifade ederek, Sultan Abdülaziz tarafından dedelerine gönderilen Ferman ve Berat itina ile saklanmaktadır dedi. Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar Bölüm  Başkanı Mustafa KÖŞ açıklamalarına şöyle devam etti. 1874 Yılında Eshab-ı Kehfin Afşin –Efsus Şehrinde olduğu Saray tarafından bilindiğini ve Eshab-ı Kehf’in, Afşin’de olduğunu belgeleyen Osmanlı Padişahlarına ait birçok Berat ve Ferman olduğunu söyledi. Osmanlı Devleti’nde Eshab-ı Kehf’in iyi bilindiği ve burada saray tarafından görevli atandığını öğrendik. Hicri 22 Recep 1290 (miladi 1874) tarihinde gönderilen ferman, Eshab-ı Kehf’in Afşin’de olduğuna da açık bir delilidir. yukarıda adı geçen şahsın oğlu Es Seyyid İsmail’e, görevinde ihmallik ve tembellik göstermemesi şartıyla 22 recep 1290 tarihinde bu görevin verildiğine dair padişahın tuğrasını taşıyan berat İtina ile Afşinli Hemşerimiz Sehernaz HACIİSMAİLOĞLU tarafından saklanmaktadır.Afşin Kent Konseyi Tarihi araştırmalar Komisyon Başkanı Mustafa KÖŞ Bu Belgeyi kendisine gönderen değerli Hemşerimiz Kardeşimiz Sehernaz HACIİSMAİLOĞLU’NA sonsuz Teşekkür ettiğini söyledi.Araştırmacı Tarihçi Yazar Mustafa KÖŞ Afşin'imizde bulunan  Eshab-ı Kehf külliyemize başta Selçuklu Sultanı Aladdin KEYKUBAT olmak üzere Osmanlı Padişahlarının 19 Adet orjinal ceylan derisi üzerine yazılmış fermanları İlçemiz Afşin Pınar önü cami emekli imamı Seyyid soyundan Hasan POLAT Hocamız tarafından itina ile saklanmaktadır.Afşin Kent Konseyi Tarihi araştırmalar Bölüm Başkanı Mustafa KÖŞ Eshab-ı Kehf'in Afşin'de olduğunu gösteren yüzlerce belge var .Osmanlı Padişahlarının tuğralı fermanlarının asıllarının İlçemiz Afşin'de olduğunu belirten araştımacı yazar Mustafa KÖŞ Afşin-Efsus şehrinin 1399 yılında Osmanlı Padişahı Yıldırım Beyazıt tarafından fethedilerek Dulkadirli beyliğinin emrine verildiğini söyledi.Tarihçi Yazar Mustafa KÖŞ Dulkadiroğlu Alaüddevle BOZKURT Beyin 503 Yıllık Eshab-ı Kehf ve Dedebaba Türbesinin vakıflarını gösteren belgenin asıllarının Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğünde olduğunu sözlerine ekledi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.