banner398

Yazarımız Mustafa Köş, TRT Kanalında Eshab-ı Kehf'i Tanıttı

Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar Bölüm Başkanı Araştırmacı Yazar Mustafa Köş, Afşin’e gelen TRT kanalına Eshab-ı Kehf Külliyesini tanıttı.

Yazarımız Mustafa Köş, TRT Kanalında Eshab-ı Kehf'i Tanıttı

Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar Bölüm Başkanı Araştırmacı Yazar Mustafa Köş, Afşin’e gelen TRT kanalına Eshab-ı Kehf Külliyesini tanıttı.

15 Ağustos 2014 Cuma 16:09
1237 Okunma
 Yazarımız Mustafa Köş, TRT Kanalında Eshab-ı Kehf'i Tanıttı
Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar Bölüm Başkanı Araştırmacı Yazar Mustafa Köş, Afşin’e gelen TRT kanalına Eshab-ı Kehf Külliyesini tanıttı.
 
Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar Bölüm Başkanı Araştırmacı Yazar Mustafa KÖŞ TRT Haber haber televizyonuna verdiği demeçte Aladdin KEYKUBAT Selçuklu Sultanı Olur olmaz Selçuklu Meclis Başkanı Sadettin KONEVİ Hazretleri ile Kadı Sıracettin Hazretlerini huzura çağırır.Derki sizlerden Anadolu’da bulunan bütün Eshab-ı Kehf Mağaralarının bulunduğu şehirleri  incelemenizi istiyorum. Kuran-ı Kerime uyan mağaranın yerini bulup  rapor edin diye emir verir. Kadı Sıracettin Hazretleri İzmir Efes'te ve Tarsus'ta bulunan Mağarayı İnceler, Selçuklu Meclis Başkanı Saddettin KONEVİ Hazretleri de Efsus ve Diyarbakır Lice'de bulunan mağaraları incelerler.İncele tam bir ay sürer bir ay sonra  Selçuklu Sultanı Alaaddin KEYKUBAT huzura Kadı Sıracettin ve Selçuklu Meclis Başkanı Saddettin Konevi Hazretlerini çağırır raporu ister Kadı Sıracettin efendi derki Sultanım ben İzmir Efes ve Tarsus'ta bulunan mağarayı inceledim Kuran-ı Kerimin bahsettiği mağarayı bulamadın der. Selçuklu Meclis Başkanı Sadettin Konevi Hazretleri derki Sultanım ben Efsus ve Lice'de bulunan mağaraları inceledim Kuran-ı Kerimin tarif ettiği Eshab-ı Kehf Mağarası Elbistan Sancağının batısında Rumun namı diyar Meşhur Efsus şehrinde olduğunu bu mağaranın Kuran-ı Kerimin tarif ettiği mağara olduğunu söyler. Selçuklu Sultanı Alaaddin KEYKUBAT  Efsus-Afşin şehrine gelir bizzat kendiside inceler Kuran-ı Kerimin tarif ettiği mağaranın burası olduğunu tespit eder ve huzuruna Maraş Emiri Emir Nasirüddin Hasan'a buraya her mevsime uyacak bir külliye yapılmasını buyurmuştur. Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar Bölüm Başkanı Mustafa KÖŞ TRT Kanalına yaptığı tanıtımda Anadolu Selçuklu Sultanı Alaaddin Keykubatın Eshab-ı Kehf’e Vakıfların tahsis edilmesi için ferman gönderdiğini söyledi. Araştırmacı yazar Mustafa KÖŞ sözlerine şöyle devam etti. Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğündeki belgelerle Maraş Vakıfları Dulkadirli ve Osmanlı Dönemi adlı kitabı yazan değerli hocalarım Yaşar BAŞ ve Rahmi TEKİN Afşin –Efsus şehrimizde bulunan Eshab-ı Kehf Külliyemize ait dört adet ferman ve belgelerle  Eshab-ı Kehf’in Afşin’de olduğu bir kez daha arşiv belgeleri belgelenmiştir dedi.Ayrıca Yine Osmanlı Padişahlarının Afşin Eshab-ı Kehf Külliyesine göndermiş oldukları Fermanların asılarının  Afşin Pınar önü Cami Emekli imamlarından Seyyid soyundan gelen Hasan POLAT hocamız  tarafından özenle ve  itina saklandığını anlattı.  Afşin Kent Konseyi tarihi araştırmalar Bölüm Başkanı Mustafa KÖŞ sözlerine şöyle devam etti. Anadolu Selçuklu Sultanı Alaaddin Keykubat ve Dulkadir-Zülkadir Beyi Alaüddevle Bozkurt Bey’in Eshab-ı Kehfe vakıflar tahsis ettiği ni gösteren Ferman Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık Osmanlı Arşivleri Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğünde saklanmaktadır. Araştırmacı Yazar Mustafa KÖŞ şöyle devam etti. Değerli Hocam Sıddık Demir’in Yedi uyurlar –Seven Sleepers Şehzadenin Rüyası adlı kitabındada belirtiği gibi Eshab-ı Kehf’in Afşin’de olduğunu gösteren Selçuklu devlet Meclisinde Sultan Alaaddin Keykubat hemen yanı başında bulunan Maraş Emiri Nasirüddin Hasan’a Şeyhülislam Sadrettin  Konevi’yle beraber huzura gelmesini emreder. Konevi’ye ; Efsus-Afşin ekibinin başkanı olması sebebiyle yörenin şartlarına uygun Cami , Ribat,Kervansaray ve medrese , Kümbet gibi asırlara seslenen eserlerin inşası için acilen ne gerekiyorsa yapılsın emrini verir. Gerekli çalışmalar yapılır. Yeteri kadar Devlet ödeneği ve teknik eleman ile bir grup ulema sınıfı, takip eden günlerde Maraş’a intikal ederek Efsus’a geçerler. Sultan Alaaddinin hemen yanı başındaki Tarsus’u bırakıp oldukça uzak olan Efsus ‘da ki mağarayı ihya etmesi için bunca zahmete girmesi ilmin kendine rehber almasına bir işarettir. Emir Nasirüddin Hasan’a zaviyenin yapılmasından daha çok yaşatılması için gereken Afşin-Efsus şehrinde bulunan “Atlas Yazısı” olarak bilinen vergilerin ve köy arazilerinin gelirlerinin ihtiyaç ve hizmet edenlere bundan böyle mütemadiyen verilmesi emrini verir. Ve dahi “ Pazar Vergisi “ olarak bilinen vergilerden müteşekkil gelirlerle hizmet verecek olanların hayatını idame için vakfiyeler oluşturulur. Elbistan Kasabasına bağlı bazı köyler ile Efsus-Afşin’deki Devlet arazileri ve yakın civar köylerdeki vergilerin toplanarak kurulacak olan vakıf la Ashab-ı Kehf külliyesine sonsuza kadar ihya olsun talimatıyla Emirliğe dönen Nasirüttun Hasan, kısa sürede gereğini yapar ve oluşturulan sistemin kalıcı olması için elinden geleni yapmıştır. Araştırmacı yazar Mustafa KÖŞ sözlerini şöyle bitirdi.Afşin (Efsus) Eshab-ı Kehf şehrinin Afşin olduğu bir kez daha belgelenmiştir dedi.

Yeşil Afşin Haber Merkezi

banner130
Son Güncelleme: 15.08.2014 16:10
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner372

banner373